Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  34 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 34 / 68 Next Page
Page Background

34

Los 515 General Steam-Navigation Company

8 August 1825, 5 Shares of £ 100, #7687-91, 25.5 x 18.7 cm, black, white, folds, condition EF/VF,

original signatures. The oldest

steam shipping company of the world! R10!

The British shipping company was incorporated in 1824. It started with two weekly paddle steamer connections between Brighton and

Dieppe, France. The ferry ride lasted nine hours. The General Steam-Navigation Company was the first company which offered a regu-

lar canal crossing for freight and passengers with steamers. The company took over the London & Edinburgh Steam Packet Co. with six

steamers in 1836. It took over a share of the fresh founded Dampfschifffahrtgesellschaft für den Nieder– und Mittelrhein in Düsseldorf

in the same year. It started the service to harbours in the Mediterranean Sea in 1882. The company also undertook sea voyages to We-

stern Africa in 1894/95, and to harbours in North- and South-America between 1894 and 1901. The General Steam-Navigation Company

was taken over by P&O Steam Navigation in 1920. Although it was taken over, it operated as an independent company. As the competiti-

on by plane and car ferry rose, the company stopped its services in 1966. It was taken over completely by P&O in 1972, and disappeared

as independent company.

Minimum bid: 1,200 €

General Steam-Navigation Company

08.08.1825, 5 Shares of £ 100, #7687-91, 25,5 x 18,7 cm, schwarz, weiß, Knickfalten, Erhaltung EF/VF,

Originalsignaturen. Die

älteste uns bekannte Dampfschifffahrtsaktie der Welt! R10!

Das britische Schifffahrtsunternehmen wurde 1824 gegründet. Sie startete mit zwei wöchentlichen Überquerungen des Ärmelkanals

zwischen Brighton und Dieppe in Frankreich mit zwei 25 Meter langen Seitenraddampfern. Die Überfahrt dauerte neun Stunden. Die

Gesellschaft war die erste, die mit dampfgetriebenen Schiffen einen regelmäßigen Kanalüberquerungsdienst für Fracht und Passagiere

anbot. 1836 übernahm die Gesellschaft die London & Edinburgh Steam Packet Co. mit sechs Dampfern. Im gleichen Jahr beteiligte sich

die Firma auch an der gerade erst neu gegründeten Dampfschifffahrtgesellschaft für den Nieder– und Mittelrhein aus Düsseldorf. 1882

wurde der Dienst in Mittelmeerhäfen aufgenommen. 1894/95 wurden kurzzeitig Reisen nach Westafrika angeboten und von 1894 bis

1901 wurden auch Häfen in Nord- und Südamerika angesteuert. 1920 wurde die Gesellschaft von P&O Steam Navigation übernommen,

aber als separat geführte Firma weiter betrieben. Die zunehmende Konkurrenz durch den Flugverkehr sowie durch Autofähren setzte

der Firma zu und so nahm sie Ende 1966 ihre Schiffe außer Dienst. 1972 wurde die Firma dann vollständig von P&O übernommen und

verschwand als eigenständige Reederei.

Mindestgebot: 1.200 €