50 Highlights Wertpapiere Teil 2 der 35. Auktion - page 21

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Los 418
Société du Port de Haidar Pacha Tête de ligne du
Chemin de Fer Ottoman d’Anatolie
Constantinople, 28 February 1902, 5 % Gold-Loan, Bond
for 2,040 Mark = 2,500 Francs, #B10271, 41.2 x 28.2 cm,
brown, black, blue, turquoise, folds, tears, condition VF, tax re-
ceipt, some coupons remaining, bilingual: French, German,
Drumm/Henseler/Glasemann TR 2420b, R10.
We only saw one
further bond (#10978) of this high denomination. It was part of
the famous Jens Scheele collection. Absolute Rarity!
In Haydarpaşa, on the Asian shore of the Bosporus, opposite
Istanbul, there was the head station of the Anatolian Railway.
The company originally got the concession to build and operate
the port, the wharf and the docks, bonded warehouse, granary
and other magazines as well as grain elevators in Haydarpaşa.
The concession was transferred when the Société du Port de Hai-
dar Pacha Tête de ligne du Chemin de Fer Ottoman d’Anatolie
was incorporated in 1902. The concession should expire in the
year 2002, simultaneously with the concession of the Anatolian
Railway Company.
Minimum bid: € 1,000
Hafengesellschaft Haidar Pascha Kopfstation der
Anatolischen Eisenbahn
Konstantinopel, 28.02.1902, 5 % Gold-Anleihe, Teil-
schuldverschreibung über 2.040 Mark = 2.500 Francs,
#B10271, 41,2 x 28,2 cm, braun, schwarz, blau, türkis, Knickfal-
ten, Randeinrisse, Erhaltung VF, Steuerausweis, KR, zweispra-
chig: Französisch, Deutsch, Drumm/Henseler/Glasemann TR
2420b, R10.
Uns ist nur ein weiteres Exemplar, #10978, aus der
legendären Jens Scheele-Sammlung bekannt. Absolute Rarität!
Die Hafengesellschaft Haidar-Pascha wurde 1902 auf der asiati-
schen Seite des Bosporus gegründet. Ihr wurde die der Anatoli-
schen Eisenbahn-Gesellschaft erteile Konzession zum Bau und
Betrieb eines Hafens und Kais sowie Docks, Zolllagerhäuser, Ge-
treidespeicher und anderen Magazinen sowie Getreideelevatoren
in Haidar-Pascha (Kopfstation der Linien der Anatolischen Eisen-
bahn-Gesellschaft) übertragen. Die Konzession der Gesellschaft
sollte gleichzeitig mit der Konzession der Anatolischen Eisen-
bahn-Gesellschaft im Jahre 2002 erlöschen.
Mindestgebot: 1.000 €
1...,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20 22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,...68