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Los 500 Kuangtung Canton-Hankow Railway Company (Kwong-Tung Yueh-Han)

1914, 10 Shares á 5 Yuan, 33.8 x 44 cm, ochre, blue, black, brown, folds, condition VF, text only in Chinese,

superb design with

two railway vignettes and one railway station. R9.

The Canton Hankow Railway consisted of two unconnected stretches of line for a long time. The line was running due south from Han-

kow (Wuhan) to Chochow and from Lochang to Canton on the seaboard. Traffic from Canton to Hankow and vice-versa had to go by sea

to Shanghai and then by rail. The line was completed in 1936 making tough transit possible for the first time from Beijing to Canton

(Guangzhou) by crossing the Yangtze River. The steamers from Beijing arrived at Hankow and then were carried through ferry to

Wuchang, the other side of Yangtze River since no bridge existed at that period. It was until 1957 when the first crossing Yangtze Bridge

was constructed in Wuhan that the Beijing-Guangzhou railway not needed to take the ferry to cross the river.

Minimum bid: 1,500 €

Kuangtung Canton-Hankow Railway Company (Kwong-Tung Yueh-Han)

1914, 10 Shares á 5 Yuan, 33,8 x 44 cm, ocker, blau, schwarz, braun, Knickfalten, Erhaltung VF, Text nur in Chinesisch,

grandi-

ose Gestaltung mit zwei Zugvignetten und einem Bahnhof. R9.

Lange Zeit bestand die Kanton-Hankow-Eisenbahn aus zwei nicht miteinander verbundenen Teilstücken. Die Strecke führte über den

Süden von Hankow (Wuhan) nach Chochow und dann an der Küste entlang von Lochang nach Kanton. Der Verkehr von Kanton nach

Hankow und umgekehrt erfolgte bis Shanghai auf dem Seeweg und dann mit der Eisenbahn. 1936 wurde die Eisenbahnstrecke dann

fertiggestellt. Sie ermöglichte erstmals den schnellen Transit zwischen Peking und Kanton (Guangzhou), indem der Jangtsekiang über-

quert wurde. Die Dampflokomotiven fuhren von Peking bis Hankow und wurden dort mit einer Fähre nach Wuchang auf die andere

Seite des Jangtsekiang gebracht, da seinerzeit noch keine Brücke über den Jangtsekiang existierte. Erst 1957 wurde die Jangtsekiang-

Brücke fertig gestellt. Fortan musste die Peking-Guangzhou-Eisenbahn nicht mehr die Fähre über den Fluss nehmen.

Mindestgebot: 1.500 €