Fredericksburg, Orange & Charlottesville Rail Road Company
USA
Amerika
State of Virginia, 01.11.1872, 7 % First Mortgage Gold Bond über US-$ 1.000, #462, 33,6 x 41,2 cm, grün, schwarz, goldfarben, Knickfalten (Loch in einem Kreuz), sonst EF, kompletter Kuponbogen, hochdekorative und aufwändig gestaltete Stahlstichvignette mit Landvermesser, Auflage nur 700 Stück, nur acht Exemplare bei Cox gelistet.
State of Virginia, 1 November 1872, 7 % First Mortgage Gold Bond for US-$ 1,000, #462, 33.6 x 41.2 cm, green, black, golden, folds (fold junction hole), otherwise EF, complete coupon sheet, superb vignette state seal in front of scene with surveyor and Natural Bridge, only 700 copies issued, only eight copies listed in Cox.
EF/VF
Die 1872 konzessionierte Gesellschaft plante eine 45 Meilen lange Strecke von Fredericksburg (Virginia) nach Orange (Virginia). 1874 wurde das erste, 17 Meilen lange Teilstück von Fredericksburg nach Parker eröffnet. 1878 wurde die Bahn als Potomac, Fredericksburg & Piedmont Railroad reorganisiert und die Strecke fertig gebaut.
The company got the concession in 1872. It planed to built 45 miles of railroad track between Fredericksburg (Virginia) to Orange (Virginia). The first part of the railroad from Fredericksburg to Parker was opened in 1874. The company was reorganised as Potomac, Fredericksburg & Piedmont Railroad in 1878 and finished the line.