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Union and Titusville Railroad Company | ||||
USA | ||||
Amerika | ||||
State of Pennsylvania, 02.07.1870, 7 % First Mortgage Bond über US-$ 1.000, #44, 29 x 43 cm, grün, schwarz, Knickfalten, Randschäden, KR (12 Restkupons, einer davon lose), hochdekorative und aufwändig gestaltete Stahlstichvignette, mit Zug, rechts und links Stadtansichten, Vignette mit Ölturm links unten, Zugvignette rechts unten, gedruckt bei Henry Seibert & Bros., Revenue Imprint RN-W2 (links) und zwei mal RN-P5 (rechts), Original-Signatur A. L. Casement als Secretary, nicht bei Castenholz gelistet, nur dieses eine Exemplar bei Cox gelistet, US-Railroad-Bond der Superlative aus der Sammlung Tankred Menzel! | ||||
State of Pennsylvania, 2 July 1870, 7 % First Mortgage Bond for US-$ 1,000, #44, 29 x 43 cm, green, black, folds, edge damage, KR (12 coupons, one loose), vignette with train flanked by cities, oil tower and locomotive below, printed at Henry Seibert & Bros., Revenue Imprint RN-W2 (left) and two RN-P5 (right), signature A. L. Casement as secretary, not listed in Castenholz, only this one copy is listed in Cox, Premium Railroad Bond from the collection of Tankred Menzel! | ||||
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Am 27.08.1859 führte Edwin L. Drake in der Kleinstadt Titusville Oil Creek-Fluss im Crawford County, Pennsylvania, eine der ersten Erdölbohrungen durch. Drake begründete damit den Ruf der Stadt als Geburtsort des Erdölzeitalters. Die Union and Titusville Railroad wurde 1865 errichtet. Sie ging 1871 in der Philadelphia & Erie Railroad auf. | ||||
Edwin L. Drake had on 27 August 1859 success in drilling oil in Titusville at the Oil Creek River in Crawford County, Pennsylvania. It was one of the first successful oil drillings. This was resulting in the birth of the modern oil industry. The Union and Titusville Railroad was built in 1865. In 1871 it became part of the Philadelphia & Erie Railroad. | ||||
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