50 Highlights Teil 2 der 54. Auktion für Historische Wertpapiere Part 2 of the 54th Auction for Old Stocks and Bonds Часть 2-я 54-го аукциона антикварных ценных бумаг

50 Los 644 Matraer Bergwerks-Union / Mátrai Bánya Egyesületnél Budán,1 July 1863, 1/100th part of one Mining Share (1/128), #69, 28.7 x 44.4 cm, brown, beige, black, golden, folds repaired pro- fessionally, condition VF, bilingual: Hungarian, German, partially in gold print, signed by count György Károlyi, superb design with landscape, two vignettes with workers in a mine, according to our research only one more Share is known, auctioned in 1997, R11! The ore mine at the southern Lahoca Mountain in Recsk, Mátra in the north of Hungary was already developed in the 1850s. The mi- ning company itself was licenced on 20 September 1860. Mining was not profitable; therefore the mine was closed on 10 October 1880. It was reopened in 1891. Three mines produced at that time 7.3 kilograms of gold, 55 tons of silver and 51 tons of copper. The mine was connected with a railway line to the railway station of Recsk-Parád in 1910. The area of Recsk has huge copper reserves, one of the lar- gest in Hungary and worldwide. Estimates say that there are 770 million tons of copper ore with a concentration of 0.65 per cent. Minimum bid: 2,500 € Matraer Bergwerks-Union / Mátrai Bánya Egyesületnél Ofen, 01.07.1863, ein Hundertstel des Kuxes (1/128), #69, 28,7 x 44,4 cm, braun, beige, schwarz, goldfarben, Knickfalten profes- sionell restauriert, Erhaltung VF, zweisprachig: Ungarisch, Deutsch, teilweise im Golddruck, Original-Signatur Graf György Károlyi, gigantische Gestaltung mit herrlicher Landschaftsansicht, zwei Vignetten mit Ausschnitten aus dem Arbeiten unter Tage, nach unseren Recherchen ist nur ein weiteres Stück, versteigert 1997, bekannt, R11! Bereits in den 1850er-Jahren wurde die Erzmine auf der Südseite des Lahoca-Berges in Recsk im Matra-Gebirge im Norden Ungarns erschlossen. Die Bergwerks-Gesellschaft selbst wurde am 20. September 1860 genehmigt. Der Abbau erwies sich jedoch bald als unrentabel, so dass der Betrieb am 10. Oktober 1880 eingestellt wurde. 1891 kam es zur Wiederaufnahme der Aktivitäten. Aus drei Minen wurden 7,3 Kilogramm Gold, 55 Tonnen Silber und 51 Tonnen Kupfer gewonnen. 1910 wur- de das Bergwerk mit einer Eisenbahn mit dem Bahnhof Recsk-Parád verbunden. Die Gegend von Recsk hat eines der größten Kupfervorkommen in Ungarn und auch weltweit. Schätzungen gehen von 770 Millionen Tonnen Kupfererz mit einem Gehalt von 0,65 Prozent aus. Mindestgebot: 2.500 € Graf György Károlyi (1802 - 1877) war unter anderem auch im Aufsichtsrat der Kettenbrücke. Count György Károlyi (1802 - 1877) was alsomember of the superviory board of the Széchenyi Chain Bridge.

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