50 Highlights Teil 2 der 54. Auktion für Historische Wertpapiere Part 2 of the 54th Auction for Old Stocks and Bonds Часть 2-я 54-го аукциона антикварных ценных бумаг

46 Los 640 Bremen-Mindener Schiffahrt AG [3 items] For all: Bremen, July 1954, Specimen of Shares, #00000, 21 x 29.7 cm, perforation, condition EF, flag in underprint, not listed in catalogue DM-Suppes; a) Share of 100 DM, turquoise, brown, black, coupons, a bit discoloured; b) Share of 1,000 DM, orange, black, coupons; c) Share of 100 x 1,000 DM, lilac, black, beige. R11! The Bremen-Mindener Schiffahrt AG was created by merger of the Bremer Schleppschiffahrtsgesellschaft (founded 1886) with the Mindener Schleppschiffahrtsgesellschaft (founded 1893) in 1939. The company offered services at the Weser, on rivers connected to the Weser, as well as on the sea. Furthermore it offered transportations services and commission business. The company mainly transpor- ted potash from the production regions in northern Hesse and Thuringia, which was transported via Hannoversch Münden to Bremen, where it was exported via ship. The company was a major shareholder of the Weserwerft Minden. In 1971, the company was taken over by the Fendel-Schiffahrts-AG, Mannheim. This company is part of Rhenus Logistics now, but it offers no shipping services at the Ober- weser and Mittelweser any more. Minimum bid: 1,200 € Bremen-Mindener Schiffahrt AG [3 Stück] Für alle gilt: Bremen, Juli 1954, Muster einer Aktie, nullgeziffert, 21 x 29,7 cm, Perforation, Erhaltung EF, Flagge im Unter- druck, nicht im DM-Suppes gelistet; a) Aktie über 100 DM, türkis, braun, schwarz, KB, minimal verfärbt; b) Aktie über 1.000 DM, orange, schwarz, KB; c) Sammelaktie über 100 x 1.000 DM, fliederfarben, schwarz, beige. R11! Die Bremen-Mindener Schiffahrt AG entstand im Dezember 1939 aus der Fusion der Bremer Schleppschiffahrtsgesellschaft (gegründet 1886) mit der Mindener Schleppschiffahrtsgesellschaft (gegründet 1893). Die Gesellschaft betrieb die Schifffahrt auf der Weser sowie auf den mit der Weser verbundenen Flüssen sowie auf dem Meere. Daneben wurde das Speditions- und Kommissionsgeschäft betrie- ben. Es wurde vor allem Kali transportiert, das aus den Abbauregionen im Norden Hessens und Thüringens über Hannoversch Mün- den nach Bremen verschifft wurde, um dann weiter exportiert zu werden. Die Gesellschaft war zudem wichtigster Gesellschafter der Weserwerft Minden. 1971 kam die Gesellschaft zu der in Mannheim ansässigen Fendel-Schiffahrts-AG, die heute Teil von Rhenus Logi- stics ist. Allerdings betreibt diese heute keine Schifffahrt mehr auf der Ober- und Mittelweser. Mindestgebot: 1.200 €

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