50 Highlights Teil 2 der 52. Auktion für Historische Wertpapiere Part 2 of the 52nd Auction for Old Stocks and Bonds Часть 2-я 52-го аукциона антикварных ценных бумаг

36 Los 654 Deutsche Dampfschifffahrts-Gesellschaft „Hansa“ Bremen, 1 July 1893, Unissued Certificate of a 4 % Debenture for 5,000 Marks, Lit. A, o. Nr., 33.8 x 24 cm, brown, black, green, 4 pages, coupons, small tears, three brown spots with small pieces of paper missing, only 100 Debentures issued, not listed in the catalogues of Engel/Zgrzebski, and not listed in the catalogue of Wolfgang Rose, R12! The shipping company was incorporated on 3 December 1881. It built the overseas trade with India by steam ships. Furthermore it offe- red regular routes to the German ports in the Baltic Sea, to Scandinavia, to the Western Mediterranean, and to Russia. The company founded the Asian Line with two million Marks of share capital as separate company in 1888. Both companies merged in 1895. The company took over the Dampfschiffahrts-Gesellschaft „Neptun” in Bremen in 1920. Until the bankruptcy in 1980, the company was one of the most important shipping companies of the world. The shipping lines to Madagascar, Mauritius, and to Mid-East were taken over by Hapag-Lloyd. Minimum bid: 1,000 € Deutsche Dampfschifffahrts-Gesellschaft „Hansa“ Bremen, 01.07.1893, Blankett eines 4 % Schuldscheins über 5.000 Mark, Lit. A, o. Nr., 33,8 x 24 cm, braun, schwarz, grün, DB, KB, kleinere Randeinrisse, drei braune Flecken mit etwas Papierverlust, Erhaltung VF, Auflage nur 100 Stück, nicht bei Engel/ Zgrzebski und auch nicht bei Wolfgang Rose gelistet, R12! Die Reederei wurde am 3. Dezember 1881 gegründet. Ziel war der Aufbau des Fernhandels durch Dampfschiffe mit Indien, sowie die Schaffung von regelmäßigen Linienverbindungen zu den deutschen Ostseehäfen, nach Skandinavien, dem westlichen Mittelmeer und nach Russland. Im Dezember 1888 gründete die Gesellschaft mit zwei Millionen Mark Stammkapital die Asiatische Linie als eigenstän- digen Betrieb. 1895 verschmolzen beide Gesellschaften dann zu einer. 1920 wurde die Mehrheit der Dampfschiffahrts-Gesellschaft „Neptun“ in Bremen übernommen. Die Gesellschaft war bis zur Anmeldung des Vergleichs im Jahr 1980 eine der bedeutendsten Ree- dereien der Welt. Die Reederei Hapag-Lloyd übernahm das Liniengeschäft in Madagaskar, Mauritius und im Nahen und Mittleren Osten. Mindestgebot: 1.000 € Die Löwenburg, ein Schiff derWartburg-Klasse, auf der Schelde. Die DDG Hansa benannte nahezu alle ihre Schiffe nach Burgen, Schlössern und BremerWehrtürmen. The Löwenburg, a ship of theWartburg category on the river Schelde. The DDG Hansa named all ships after castles and fortified towers of Bremen.

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