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Los 510
Lamoille Valley, Montpelier & St Johnsbury & Essex County Rail Road Companies of Ver-
mont Constituting the Vermont Division of the Portland and Ogdensburg Rail Road Line
City of Boston, State of Vermont, 01.05.1871, 6 % First Mortgage Gold Bond über US-$ 1.000, #3050, 26,5 x 41,5 cm, braun,
schwarz, Knickfalten, Randeinrisse teils hinterlegt, Erhaltung VF, nicht entwertet, KR, herrliche Gestaltung mit vier Vignetten, darunter eine
aufwändige Stahlstichtivgnette mit Zug im Bahnhof, imprinted revenue (RN-W2 links), zweifache
Original-Signatur als President: Horace
Fairbanks
(1820-1888), der von 1876-1878 Gouverneur Vermonts war,
nur drei weitere Stücke (#2481, #4151, #4156) sind bei Cox gelistet,
US-Railroad-Bond der Superlative aus der Sammlung Tankred Menzel!
In den 1860er-Jahren entstand der Plan eine Bahnstrecke von Portland (Maine) nach Ogdensburg (New York) zu errichten. In Maine und New
Hampshire wurde hierfür die Portland and Ogdensburg Railroad Company gegründet. Diese begann 1869 mit dem Bau der Strecke von Portland
nach Lunenburg. Zwischen 1864 und 1867 wurden in Vermont drei weitere Bahngesellschaften gegründet, welche die Abschnitte in Vermont
bauen wollten. Im Jahr 1864 erhielt die Essex County Railroad eine Konzession für den Abschnitt Lunenburg bis St. Johnbury. Die Montpelier
and St. Johnsbury Railroad Company wollte ihre namensgebenden Strecken verbinden und die Lamoille Valley Railroad wollte eine Zweigstrecke
von der Montpelier & St. Johnsbury Railroad in West Danville bis Swanton bauen. Der Plan von West Danville weiter nach Montpelier zu bauen
wurde jedoch verworfen, da die Stadt Montpelier kein Interesse an dem Projekt hatte. Die Strecke wurde zwischen 1887 und 1925 an die Boston
and Maine Railroad Company verpachtet.
Mindestgebot: 1.800 €
Lamoille Valley, Montpelier & St Johnsbury & Essex County Rail Road Companies of Ver-
mont Constituting the Vermont Division of the Portland and Ogdensburg Rail Road Line
City of Boston, State of Vermont, 1 May 1871, 6 % First Mortgage Gold Bond for US-$ 1,000, #3050, 26.5 x 41.5 cm, brown, black,
folds, tears partially repaired, Condition VF, not cancelled, rest of coupons, superb design with four vignettes, one superb steel engraving vignette
with train at station, imprinted revenue (RN-W2 left),
twice original signature as President: Horace Fairbanks (1820-1888),
who was Governor
of Vermont between 1876 to 1878, only three more copies (#2481, #4151, #4156) listed in Cox,
Premium Railroad Bond from the collection
of Tankred Menzel!
The plan to built a railway from Portland (Maine) to Ogdensburg (New York) came up in the 1860th. Therefore the Portland and Ogdensburg
Railroad Company was founded in Maine and New Hampshire. It started to build a line from Portland to Lunenburg in 1869. Three more railway
companies were founded in Vermont between 1864 and 1867. They should build the lines in Vermont. The Essex County Railroad Company got
a concession for the segment between Lunenburg and St. Johnbury. The Montpelier and St. Johnsbury Railroad Company planned to build a rail-
way from Montpelier to St. Johnsbury and the Lamoille Valley Railroad planned to build a branch railway from the Montpelier & St. Johnsbury
Railroad in West Danville to Swanton. The plan to extend the railway from West Danville to Montpelier was later discarded because the city of
Montpelier was not interested in this project. The line was leased to the Boston and Maine Railroad Company between 1887 and 1925.
Minimum bid: € 1,800