Gettysburg, State of Pennsylvania, 23.05.1857, 6 % Mortgage Bond über US-$ 500, #204, 21,1 x 34,2 cm, schwarz, beige, Knickfalten, KR, nicht entwertet, Auflage nur 400 Stück, nur vier weitere Stücke bei Cox gelistet, Rarität aus der Sammlung von Tankred Menzel.
Gettysburg, State of Pennsylvania, 23 May 1857, 6 % Mortgage Bond for US-$ 500, #204, 21.1 x 34.2 cm, black, beige, folds, rest of coupons, no cancellation, only 400 copies issued, only four more copies listed at Cox, rarity from the collection of Tankred Menzel.
VF
Die Gesellschaft wurde bereits 1838 gegründet. Mit dem Bau wurde aber erst 1856 begonnen. Anfangs wurde eine Linie von Hanover nach New Oxford gebaut, die später bis Gettysburg ausgebaut werden sollte. Der erste Teilabschnitt wurde im Oktober 1858 eröffnet. Der Bahnhof von Gettysburg wurde dann 1859 eingeweiht. Während des Bürgerkriegs wurde die Bahn zum Transport der Truppen verwendet. Der Bahnhof wurde zum Lazarett umgebaut. 1875 ging die Gesellschaft in der Susquehanna, Gettysburg and Potomac Rail Road auf.
The company was already founded in 1838, but it started building a railway not until 1856. In a first step, a railway from Hanover to New Oxford was built. This was later extended to Gettysburg. The first segment was opened in October 1858. The railway station of Gettysburg was initiated in 1859. The railway was used for the transport of troops and the railway station was used as military hospital during the Civil War. The company became part of the Susquehanna, Gettysburg and Potomac Rail Road in 1875.